Ponte Stretto Messina: найдовший підвісний міст зв’яже Сицилію та Італію

Італія зробила важливий крок назустріч реалізації мети, вперше поставленої тисячі років тому. У серпні 2025 року уряд країни разом із фірмою Webuild оголосив про фінальне затвердження планів з будівництва найдовшого підвісного мосту у світі. Міст Ponte Stretto Messina завдовжки понад три кілометри простягнеться над Мессінською протокою, вперше забезпечивши пряме транспортне сполучення між островом Сицилія та материковою Італією.

Ponte Stretto Messina: найдовший підвісний міст зв’яже Сицилію та ІталіюЗавершення монументального проєкту вартістю 15,6 мільярда доларів заплановано на 2033 рік, однак як критики, так і особливості середовища регіону можуть значно ускладнити його реалізацію. В основі задуму не надто велика відстань між островом та Апеннінським півостровом, проте протягом тисяч років покоління людей були змушені долати Мессінську протоку по воді. Згідно з історичними записами, перші думки про будівництво моста, який з’єднав би острів з материком, з’явилися ще за часів Стародавнього Риму, але їх так і не було втілено у життя. Сьогодні найпростішим та найшвидшим методом пересування між берегами є 30-хвилинні поромні рейси, які щоденно долають протоку.

Ponte Stretto Messina: найдовший підвісний міст зв’яже Сицилію та ІталіюМіст Ponte Stretto Messina завдовжки 3,6 км не лише значно скоротить час у дорозі, але й дозволить диверсифікувати шляхи перетину протоки, знизивши навантаження на пороми. Дизайн Webuild передбачає будівництво трьох автомобільних смуг, по одній службовій смузі з обох боків, а також двосмугове залізничне полотно – все в межах прольотів завширшки майже 60 метрів. Підвісна опора моста буде представлена парою веж заввишки майже 400 метрів, що приблизно дорівнює висоті Емпайр-Стейт-Білдінг. Два канати завширшки 1,2 метра з’єднають вежі та дорожнє полотно за допомогою 44 323 сталевих тросів. За оцінками інженерів, після завершення будівництва міст Ponte Stretto Messina зможе пропускати в середньому 6000 автомобілів на годину та до 200 поїздів на день.

За словами CEO Webuild П’єтро Саліні, цей проєкт стане одним з найскладніших інженерних викликів у світі. Втім, складнощі очікують його не лише на інженерному рівні. Проєкт Ponte Stretto Messina перебуває на етапі опрацювання вже понад 50 років, і кожна спроба його реалізації провалювалася з різних політичних або економічних причин, як-от побоювання щодо нестримної корупції на тлі постійної присутності та впливу сицилійської та калабрійської мафії у справах регіону. Місцеві політики також висловлюють стурбованість щодо далекосяжних наслідків втілення проєкту для громади, адже цей «суперечливий» міст відбере на себе гроші, які можна було б спрямувати на організацію публічного транспорту, модернізацію інфраструктури, безпеку шкіл та охорону здоров’я. До того ж опозиційні групи на кшталт калабрійського комітету No To The Bridge стверджують, що технічні плани мосту потребують перегляду. Найбільше їх непокоять потреби проєкту у воді: будівництво вимагає мільйони літрів води, що є критичним для регіону, який часто страждає від посухи.

Не менш суттєвими перешкодами до реалізації проєкту є екологічні та логістичні питання. Насамперед головною причиною, чому Італія досі не збудувала міст через Мессінську протоку, є сейсмічна активність регіону – найвища у Середземномор’ї. Водночас протока часто піддається дії потужних вітрів. І врешті, протока є важливим вузлом промислового судноплавства, тож будівництво моста суттєво ускладнить пов’язані з цим процеси. Однак Webuild, схоже, не особливо стурбована цими проблемами. На сайті компанії зазначено, що підвісні мости є найбільш сейсмічно надійними спорудами, оскільки гнучка конструкція робить їх менш чутливими до землетрусів. На користь цього аргументу працюють аналогічні структури, збудовані у ще більш сейсмічно активних регіонах на кшталт Каліфорнії, Туреччини та Японії.

Джерело зображень: Webuild

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь