Мотоциклам знадобилось доволі багато часу, аби подолати межу вартості в мільйон доларів на аукціонах, і в межах нещодавнього аукціону в Лас-Вегасі двоколісним залізним коням майже вдалося зробити це двічі за кілька хвилин. Однак наразі лише один мотоцикл має статус мільйонника – Cyclone V-Twin 1915 року, що пішов з молотка за $1320000, ставши найдорожчим мотолотом у світі.
Більш як столітній Cyclone V-Twin не просто встановив новий світовий рекорд з вартості мотоциклів, проданих на аукціонах, але й дуже впевнено обійшов двох попередніх рекордсменів: Harley-Davidson ‘Strap Tank’ 19008 року, що пішов з молотка за $935 000 у 2023 році, Vincent Black Lightning 1951 року, який продали за $929 000 у 2018 році. За кілька хвилин після продажу рекордсмена ще один байк наблизився до мільйонної позначки – Crocker Twin 1938 року купили за $880 000.
Варто зазначити, що раніше ці прекрасні мотоцикли з неймовірною історією належали одній людині – чарівно ексцентричному Урбану Гіршу III, бізнесмену, колекціонеру, мотоентузіасту та філантропу, що мав надзвичайно цікаву історію успіху. Приватний музей, що містив всю колекцію байків Гірша, раніше займав ціле крило його резиденції з кількома поверхами та залами. Урбан зростав у бідній родині та дитиною полюбляв проводити час у майстерні Бада Екінса – відомого мотогонщика, що був близьким другом та дублером Стіва Макквіна. Якимось дивом йому вдалося казково розбагатіти, здобувши контракт на постачання друкарських чорнил, коли газети були головним джерелом інформації, але навіть нові інтереси та знайомства не змусили його забути про свою компанію мотофанатів.
Згідно з прев’ю колекції Гірша на сайті аукціонного дому Mecum Auctions, Гірш часто відвідував різноманітні події в галузі мотоспорту в компанії жінок, вдягаючи кастомізовані мотокуртки із жартівливими та непристойними каламбурами на кшталт «Під препаратами… для вашої ж безпеки», «Я починав з нічого, і навіть зараз це все, що в мене є», «Ми дуримо поганих хлопців і передаємо їхні гроші вам» та ін. З самого дитинства Урбан мріяв стати гонщиком, й придбавши свій перший мотоцикл – Indian 1917 року з мотоколяскою – він закохався в ідею вінтажних мотоциклів та присвятив велику частину свого життя їхньому пошуку, реставрації та зберіганню. Гірш згадував, що його батьки завжди були проти його любові до мотоспорту, і саме тому він так прагнув знайти себе, друзів та реалізуватися у цій галузі. Водночас, жартував Урбан, його власні сини зростали з батьком, що був справжнім фанатом мотоциклів, тому вони намагаються триматися від них подалі.
Після смерті Гірша влітку 2024 року його родина відкрила його величезну колекцію вінтажних байків та мотомеморабілій для його численних друзів мотоколекціонерів по всьому світі. Її можна умовно поділити на дві частини – вибірки байків, виготовлених до та після 1916 року. У першій категорії представлені екземпляри від:
- Indian (single та twin),
- Excelsior (single та twin),
- Cleveland,
- De Dion,
- Sears,
- Yale,
- Thor,
- Minneapolis,
- Autoped,
- New Era,
- Wagner,
- Pierce,
- California (перший мотоцикл, що перетнув США),
- Harley-Davidson (single та twin),
- Flying Merkel,
- Flanders,
- Armac,
- R&H,
- Crouch,
- Humber,
- Holley,
- Hudson,
- FN,
- Marsh Metz,
- Marvel,
- Pope тощо.
До групи байків, виготовлених після 1916 року, увійшли:
- Brough Superior,
- Crocker Small Tank,
- кілька Triumph enduro (TR5, TR6 та Cheney),
- Cleveland,
- Henderson,
- Indian,
- Nimbus,
- Velocette,
- Excelsior,
- Vincent Black Shadow,
- Harley-Davidson JDH та багато інших.