Mercedes eActros 600 проїхав 124,7 км заднім ходом

Компанія Mercedes-Benz Trucks доволі дивним чином увірвалася до Книги рекордів Гіннеса. Електрична фура Mercedes eActros 600 встановила рекорд з безперервного руху заднім ходом у вантажівці з причепом.

Mercedes eActros 600 проїхав 124,7 км заднім ходом50-річний Марко Хельгреве – це досвідчений водій, ветеран та рекордсмен з їзди заднім ходом. На початку червня він прибув на автодром Ошерслебен і наступні 6 годин та 22 хвилини провів за кермом електричної вантажівки Mercedes eActros 600. Марко рухався заднім ходом з середньою швидкістю приблизно 20 км/год. Загалом водій подолав 124,7 км та 476 поворотів, чого виявилося достатньо, аби поновити рекорд з безперервного руху заднім ходом у вантажівці з причепом та вперше в історії зробити це на електричній вантажівці. Попередній рекорд, встановлений у 2020 році, становив 89,06 км. Щоб справді довести свою позицію, наступного дня Хельгреве вийшов на дороги загального користування, де у супроводі поліцейського ескорту подолав ще 30 км…бо чому б і ні?

Mercedes eActros 600 проїхав 124,7 км заднім ходомОкрім Марко, героєм цієї незвичайної події став Mercedes eActros 600 – переможець премії «International Truck of the Year 2025». Це повністю електричний «монстр» з двома електромоторами на задньому мосту – постійною потужністю 400 кВт і піковою 600 кВт. Їх живлять літій-залізо-фосфатні акумулятори із підтримкою швидкої зарядки сумарною ємністю 621 кВт·год, які забезпечують до 500 км запасу ходу з повним завантаженням (22 тонни). Заявлений термін служби електромоторів становить 1,2 мільйона км, а прогнозований знос акумуляторів за термін 10 років не перевищує 20%.

Марко Хельгреве

Дизельні вантажівки в середньому мають вдвічі більший ресурс, ніж заявлено для eActros 600 – до 200 000 км на рік. Але при цьому вони також генерують величезний обсяг викидів – приблизно 223 тонни вуглекислого газу на машину. Водночас електрична фура навіть не має вихлопної труби. Згідно з актуальними дослідженнями, залежно від джерела електроенергії, електрична вантажівка може скоротити рівень викидів більш ніж на 90% (198 тонн) на машину порівняно з дизельними аналогами протягом всього циклу експлуатації. До того ж у більшості країн світу електроенергія є значно дешевшою за дизельне пальне.

 
Варто зазначити, що eActros вже встиг продемонструвати свої можливості у випробуваннях в реальному житті. Наприклад, він успішно пройшов маршрут, що охопив 22 країни та 15 000 км, а також вижив у 6500-км тесті в морозній Скандинавії. Від 2024 року ці вантажівки почали впроваджуватися в автопарки та отримувати переважно схвальні відгуки від клієнтів та водіїв. Більшість проблем з електричними вантажівками на кшталт Mercedes eActros 600 випливають з браку відповідної зарядної інфраструктури. По всій Європі можна назбирати менше ніж 1000 потужних зарядних станцій. Проте останніми роками Daimler Truck AG, материнська компанія Mercedes-Benz Trucks, прагне змінити це, плануючи відкрити 3000 або більше швидкісних зарядних станцій до 2030 року через свою мережу TruckCharge.

Джерело фото: Mercedes-Benz

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь