Значно легше оцінити потенціал інновацій, коли є можливість порівняти їх з вихідним продуктом. Отже, команда Daimler Truck вирішила відреставрувати та повернути на дорогу першу в історії бензинову вантажівку (або точніше її музейну репліку) Daimler Motor-Lastwagen, щоб продемонструвати, наскільки довгий шлях подолали автовиробники, щоб досягти сучасного рівня ефективності, безпеки та комфорту вантажного транспорту.
Готтліб Даймлер та Вільгельм Майбах розпочали розроблення вантажівки у 1896 році приблизно через 11 років після того, як Даймлер збудував свій перший бензиновий транспортний засіб – мотоцикл, який покладався на опорні колеса для утримування рівноваги. Вибір інженерів впав саме на формфактор мотоцикла, оскільки вага автомобіля була б надмірним навантаженням для двигуна об’ємом всього 264 см3, який видавав лише половину кінської сили на рівні 600 об/хв. На той час як Даймлер задумався про виробництво автомобілів, його силові установки вже були достатньо досконалими. Легковий автомобіль Daimler Riemenwagen отримав вже 1,06-літровий двигун потужністю 4 кінські сили з двома вертикальними циліндрами та запатентованою системою запалення від розжареної трубки. Саме на основі його агрегатів було створено першу бензинову вантажівку Daimler Motor-Lastwagen.
4 кінські сили – це смішні цифри за сучасними стандартами, але наприкінці XIX століття це дозволяло вантажівці виконувати роботу двох-трьох міцних коней, позбавляючи власника транспортного засобу необхідності утримувати, годувати та запрягати тварин. До того ж бензиновий двигун був компактнішим за вугільні парові альтернативи, тому його можна було розмістити за задньою віссю шасі. Конструкція мала привод на задні колеса через чотиришвидкісну пасову передачу. Шестерні на кожному кінці проміжного вала зчіплювалися з внутрішніми зубцями вінцевих шестерень, які були міцно закріплені на сталевих колесах візка. Задня підвіска була реалізована у вигляді пружин.
Водій Daimler Motor-Lastwagen, немов візниця в кінному екіпажі, сидів перед передньою віссю з листовою ресорою, керуючи вантажівкою за допомогою горизонтального обертального керма, зв’язаного з колесами через вертикальний вал та ланцюг. Вже до 1898 року цей прототип Daimler Motor-Lastwagen поступився місцем вантажівці, яка мала набагато більше спільного з сучасними автомобілями. Вона отримала 2,2-літровий двигун, який розмістився над передньою віссю перед водієм та приводив у рух задні колеса через карданний вал, а систему запалення від розжареної трубки Даймлера замінило магнето від Bosch.
Наразі репліку дебютної вантажівки Daimler Motor-Lastwagen зняли з експозиції штаб-квартири Daimler Truck у Ляйнфельден-Ехтердінгені для реставрації. Весь серпень автомобіль провів у стінах професійно-технічного училища поблизу Нюртінгену, де учні навчаються реставрувати та обслуговувати класичні автомобілі. Коли вантажівка повернеться до вестибюля Daimler, вона буде повністю робочою моделлю. Відновлення транспортного засобу до робочого стану відбувається під керівництвом досвідчених інструкторів у межах програми додаткової кваліфікації з реставрації класичних і сучасних автомобілів. Демонстраційний заїзд заплановано на Spitzkraut Classics – заході, присвяченому класичним автомобілям, що відбудеться у жовтні. У Daimler Truck не розкривають, чому в проєкті реставрації використовують саме репліку, проте подейкують, що оригінал спіткала доля першого мотоцикла компанії, який було втрачено під час пожежі на першому заводі у 1903 році – разом з іншими експонатами музею та 93 серійними автомобілями.
Джерело зображень: Daimler Truck