FlexiVol: перший інтерактивний 3D-голографічний дисплей

Пригадуєте, як в Iron Man 2 Тоні Старк працює над відкриттям нового елемента з допомогою віртуального 3D-голографічного інтерфейсу, руками керуючи його сегментами? Це виглядало доволі круто у 2010 році, але чи маємо ми щось подібне сьогодні? На жаль, навіть найсучасніші технології ще дуже далекі від подібних футуристичних інтерфейсів, але іспанським інженерам все ж вдалося створити перший у світі інтерактивний 3D-голографічний дисплей, а точніше – FlexiVol, технологію створення 3D-голограми, з якою можливо взаємодіяти фізично.

FlexiVol: перший інтерактивний 3D-голографічний дисплей
Public University of Navarra

Голограми зазвичай створюються з допомогою розгорнутих об’ємних дисплеїв, тобто зображення проєкуються на рухому поверхню так званого дифузора синхронно з різних точок та на дуже високій швидкості (2880 кадрів на секунду), завдяки чому створюється вигляд тривимірного об’єкта без необхідності використання спеціальних окулярів або гарнітури. Поверхні дифузора рухаються настільки швидко, що це майже непомітно для нашого ока. Заковика таких систем полягає у тому, що будь-яка спроба доторкнутися до 3D-фігури може закінчитися травмою руки та виходом пристрою з ладу.

 
Доктор Елоді Бузбіб та її колеги з Наваррського народного університету знайшли оптимальне рішення цієї проблеми – дифузор у вигляді еластичних стрічок FlexiVol. З їхньою допомогою їм вдалося отримати перший в історії інтерактивний 3D-голографічний дисплей. Вчені ретельно протестували міріади ітерацій такої системи з різними за матеріалом та структурою стрічками – від силікону до скловолокна для виготовлення проєкторних екранів. Інженерів цікавили як еластичність матерії та її гістерезис (здатність повертатися до первинної форми після деформації), так і її оптичні параметри. Наразі вони не називають, з якого матеріалу виготовляється дифузор FlexiVol, обмежуючись лаконічним описом певної еластичної гуми.

Public University of Navarra

Взаємодіяти з таким дисплеєм можливо з допомогою добре відомих за смартфонами жестів: змахування вниз / вверх або вбік, різноманітних варіантв тапів (торкання / натискання), щипків (зведення пальців), перетягуваннь, поворотів тощо. Цим рухами користувач може ефективно керувати розташуванням та станом голографічного об’єкта, що проєкується на еластичний дифузор. За словами доктора Бузбіб, її команда планує надалі модернізувати цю технологію. Так, вони думають інтегрувати до дизайну фокусований ультразвук або струмопровідні волокна, аби зімітувати тактильний зворотний зв’язок.

 

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь