Baidu та CAR запустили сервіс оренди безпілотних авто

Компанія з прокату автомобілів з автопарком із 160 000 машин у Китаї CAR Inc. та Baidu Apollo (спеціальний підрозділ компанії Baidu, що спеціалізується на розробці платформи для автономного керування транспортних засобів) запустили перший у світі сервіс з оренди безпілотних автомобілів. Він дозволить особам віком від 18 років отримати доступ до короткострокового прокату повністю автономних машин з повним самообслуговуванням.

Baidu та CAR запустили сервіс оренди безпілотних авто
CAR Inc.

Сервіс оренди автономних транспортних засобів CAR Inc. побудований на платформі автономного водіння рівня L4 від Baidu Apollo. Під час оформлення замовлення користувачі повинні будуть вказати бажаний час та місце доставки автомобіля, після чого система автоматично обере найближчий доступний транспортний засіб. Для початку поїздки автомобіль паркується у визначеному місці, а користувач має розблокувати його, підтвердивши свою особу. Наприкінці подорожі машина самостійно їде до вказаної користувачем точки повернення, не вимагаючи жодних подальших дій. Протягом періоду оренди користувачі можуть прокладати будь-які маршрути у межах зони дії сервісу.

REUTERS/Josh Arslan

За словами менеджера підрозділу автономних автомобілів CAR Inc., наразі автопарк сервісу складається з обладнаних системою автономного водіння Baidu Apollo роботаксі компанії Apollo Go, розрахованих на перевезення до трьох пасажирів. Вартість сервісу відповідатиме чинним схемам ціноутворення для продуктів короткострокової оренди у межах гнучких варіантів бронювання на період від 4 годин до 7 діб. Служба безпілотних таксі Apollo Go працює в Китаї з 2013 року: станом на червень 2025 року її послугами скористалися понад 11 мільйонів разів. З минулого року популярність сервісу виросла на 75%. Отже, перехід до опції розширеної оренди автономних авто є логічним та відбуватиметься з урахуванням багатого досвіду, накопиченого за роки діяльності роботаксі. Згідно з офіційною інформацією від CAR Inc., вартість роботаксі шостого покоління, з яких складається автопарк компанії, становить приблизно $28 150, що на 30% дешевше за автомобілі Tesla, а експлуатаційні витрати служби сягають всього 1/7 від заявлених витрат Waymo.

Baidu та CAR запустили сервіс оренди безпілотних авто
Baidu Apollo

Наразі компанії не повідомляють, якою буде кількість автомобілів з системою автономного водіння рівня L4 в автопарку та яким буде географічне охоплення сервісу. Поки що відомо, що, за законодавством Китаю, і надалі доступними для пасажирів повністю автономних автомобілів будуть виключно задні сидіння (3 місця), тобто обидва передні сидіння залишатимуться вільними. У контексті оренди легкових автомобілів це суттєво обмежує обсяг корисного місця у порівняння з традиційними неавтономними транспортними засобами. Втім, можливо, цей недолік буде частково компенсовано тим, що для прокату автономного автомобіля орендарю не знадобляться водійські права.

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь