Останніми роками ми можемо спостерігати справжні перегони «за конями» між виробниками вантажівок: ледве не щороку всесвітньо відомі бренди презентують нові тягачі зі збільшеною потужністю двигунів, виборюючи десятки кінських сил. Так, від кінця 2022 року звання найпотужнішого серійного магістрального тягача перейшло до Shacman X6000 800 із 800-сильним 16,6-літровим дизельним двигуном.
Будь-який транспорт вимагає ретельного догляду. Але, якщо автомобіль призначений для виконання завдань підвищеної складності, як то транспортування великих вантажів, задля особистої безпеки водія та безпеки навколишніх у справі технічного обслуговування транспортного засобу необхідно надавати перевагу майстрам, що мають відповідний досвід. Варто розуміти, що лише спеціалізоване вантажне СТО матиме належне обладнання для повноцінного обслуговування машини, що навіть без причепа (та, відповідно, вантажу) може важити приблизно 6-7 тонн, а суха вага 16(+)-літрових двигунів, про які йтиметься в нашій статті, становить орієнтовно 1,5 тонни.
У 2009 році компанія Volvo презентувала флагман FH16 700 з 700-сильним двигуном, проте статус найпотужнішого серійного магістрального тягача йому вдалося зберегти лише до наступного року, коли на ринку з’явився Scania R730. Уже наступного року Volvo надала свою відповідь у вигляді FH16 750, якому вдалося втримати рекорд аж до 2020 року, коли йому на зміну прийшов Scania R770. Менш ніж три роки по тому місце скандинавських рекордсменів посів китайський 6×4 тягач Shacman X6000 800 від компанії Shaanxi Heavy Duty Automobile, що зовні дуже нагадує більш відомий на глобальному ринку Mercedes-Benz Actros. Варто зазначити, що дизайн та оснащення інтер’єру також є дуже схожими: це простора кабіна з рівною підлогою, мінімалістичною приладовою панеллю і інфотейнмент системою (з двома дисплеями), що дозволяє зручно контролювати роботу вузлів та систем автомобіля, починаючи від адаптивного круїз-контролю і закінчуючи системою попередження про виїзд зі смуги, системою відстеження тиску шин тощо.
Серце рекордного тягача Shacman X6000 800 представлене 16,6-літровим V8 двигуном (WP17H800E68) виробництва китайської компанії Weichai. Він відповідає стандарту Euro VI, видаючи 800 к. с. потужності та 3750 Н·м крутного моменту (+50 Н·м у порівнянні з попереднім рекордсменом – 770-сильним Scania V8 DC16 123). Цей двигун є модифікацією класичної серії WP17, що вже кілька років використовується в кар’єрній, будівельній та сільськогосподарській техніці. Усю міць найпотужнішого серійного магістрального тягача на колеса передає автоматична КПП S16AD з 16-ма передачами від компанії Fast Gear, що спеціалізується на виробництві коробок передач для важких автомобілів, призначених для експлуатації в складних дорожніх умовах. Наразі Shacman X6000 800 доступний для придбання лише на ринку Азії, проте компанія планує розпочати його виробництво в Аргентині для латиноамериканського ринку, а згодом вийти й у глобальний продаж.
Після презентації Shacman X6000 800 ходили чутки про те, що Volvo прагне повернути собі пальму першості серед найпотужніших серійних тягачів із 810-сильною версією FH16. Проте представники керівництва компанії неодноразово заявляли, що ця інформація не відповідає дійсності. Так, за словами одного з директорів Volvo Крістіана Кулсата, компанія більше не зацікавлена в збільшенні потужності дизельних двигунів виключно задля рекордного статусу: сьогодні основна увага інженерів спрямована на створення альтернативних силових установок: двигунів на водневих паливних елементах, електромоторів тощо.