10 січня на маршрут в китайському місті Циндао вийшов перший у світі поїзд метро з вуглецевого волокна, що отримав назву Cetrovo 1.0 Carbon Star Rapid Rail.
Вуглецеве волокно – це дуже легкий, але міцний матеріал, що складається з вуглецевого полотна, сполученого матричним матеріалом, наприклад, епоксидною смолою. Це винятково витривалий, пружний та жорсткий матеріал, стійкий до корозії, дії високих температур, ультрафіолетового випромінювання та хімічних реагентів. У межах спільного проєкту китайські компанії Qingdao Metro Group та CRRC Sifang Co., Ltd. вирішили використати переваги вуглецевого волокна для створення поїздів. Результатом їхньої співпраці став потяг метро, що є міцнішим та легшим за традиційні аналоги. До того ж композитні вагони є більш стійкими до ударів та пошкоджень, завдяки чому вони мають значно більший експлуатаційний термін, ніж їхні сталеві «конкуренти». Ба більше, вуглецеве волокно у складі конструкції чудово гасить вібрації та знижує загальний рівень шуму під час руху, що підвищує комфорт їзди для пасажирів та працівників метро.
За словами головного конструктора компанії CRRC Qingdao Sifan Лю Цзиньчжу, вуглецеве волокно використовували для виготовлення всіх основних несучих конструкцій поїзда, включно із його кузовом, рамою, ходовими частинами тощо. Рама – це шасі, на якому встановлюють осі, колеса та підвіску: вона приєднується до низу кузов та несе на собі всю вагу конструкції. Завдяки використанню композитів у виробничому процесі інженерам вдалося скоротити вагу кузова на 25%, порівнюючи з традиційними сталевими або алюмінієвими поїздами. Найбільш помітним стало зменшення ваги рами, яку зазвичай виготовляють з литої, кованої або зварної сталі – на 50%.
Загалом вага поїзда Cetrovo 1.0 Carbon Star Rapid Rail виявилася на 11% меншою за аналогічні потяги з традиційних матеріалів. Хоча такий показник не виглядає дуже вражаючим, насправді навіть таке зменшення ваги дозволить скоротити енергетичні витрати для експлуатації поїзда принаймні на 7%, що призведе до зменшення обсягів викидів вуглекислого газу приблизно на 130 тонн на кожний такий потяг на рік. Ще одним важливим аспектом нового Cetrovo 1.0 Carbon Star Rapid Rail є інтеграція інноваційної системи розумного моніторингу стану конструкції SmartCare. Система SmartCare автоматично відстежує «здоров’я» потяга та виконує діагностику систем у режимі реального часу. Її використання дозволяє скоротити витрати на обслуговування поїзда на 22%, що також робить його експлуатацію більш ефективною, дешевою, безпечною та екологічною.
Джерело фото: ST Daily