Cetrovo 1.0: перший у світі поїзд метро з вуглецевого волокна

10 січня на маршрут в китайському місті Циндао вийшов перший у світі поїзд метро з вуглецевого волокна, що отримав назву Cetrovo 1.0 Carbon Star Rapid Rail.

Cetrovo 1.0: перший у світі поїзд метро з вуглецевого волокнаВуглецеве волокно – це дуже легкий, але міцний матеріал, що складається з вуглецевого полотна, сполученого матричним матеріалом, наприклад, епоксидною смолою. Це винятково витривалий, пружний та жорсткий матеріал, стійкий до корозії, дії високих температур, ультрафіолетового випромінювання та хімічних реагентів. У межах спільного проєкту китайські компанії Qingdao Metro Group та CRRC Sifang Co., Ltd. вирішили використати переваги вуглецевого волокна для створення поїздів. Результатом їхньої співпраці став потяг метро, що є міцнішим та легшим за традиційні аналоги. До того ж композитні вагони є більш стійкими до ударів та пошкоджень, завдяки чому вони мають значно більший експлуатаційний термін, ніж їхні сталеві «конкуренти». Ба більше, вуглецеве волокно у складі конструкції чудово гасить вібрації та знижує загальний рівень шуму під час руху, що підвищує комфорт їзди для пасажирів та працівників метро.

Cetrovo 1.0: перший у світі поїзд метро з вуглецевого волокнаЗа словами головного конструктора компанії CRRC Qingdao Sifan Лю Цзиньчжу, вуглецеве волокно використовували для виготовлення всіх основних несучих конструкцій поїзда, включно із його кузовом, рамою, ходовими частинами тощо. Рама – це шасі, на якому встановлюють осі, колеса та підвіску: вона приєднується до низу кузов та несе на собі всю вагу конструкції. Завдяки використанню композитів у виробничому процесі інженерам вдалося скоротити вагу кузова на 25%, порівнюючи з традиційними сталевими або алюмінієвими поїздами. Найбільш помітним стало зменшення ваги рами, яку зазвичай виготовляють з литої, кованої або зварної сталі – на 50%.

Загалом вага поїзда Cetrovo 1.0 Carbon Star Rapid Rail виявилася на 11% меншою за аналогічні потяги з традиційних матеріалів. Хоча такий показник не виглядає дуже вражаючим, насправді навіть таке зменшення ваги дозволить скоротити енергетичні витрати для експлуатації поїзда принаймні на 7%, що призведе до зменшення обсягів викидів вуглекислого газу приблизно на 130 тонн на кожний такий потяг на рік. Ще одним важливим аспектом нового Cetrovo 1.0 Carbon Star Rapid Rail є інтеграція інноваційної системи розумного моніторингу стану конструкції SmartCare. Система SmartCare автоматично відстежує «здоров’я» потяга та виконує діагностику систем у режимі реального часу. Її використання дозволяє скоротити витрати на обслуговування поїзда на 22%, що також робить його експлуатацію більш ефективною, дешевою, безпечною та екологічною.

Джерело фото: ST Daily

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь