Сучасні роботи вміють швидко та ефективно обробляти деревину, але вони є дуже дорогими, а на додаток – їхня популяризація призводить до позбавлення роботи справжніх теслярів. Нова система доповненої реальності Augmented Carpentry допомагає людям зрівнятися з машинами за точністю роботи завдяки інтеграції віртуальних вказівників та мірок.

Андреа Сеттімі та його колеги з Федеральної політехнічної школи Лозанни створили комплекс інструментів з відкритим кодом, що отримав назву Augmented Carpentry. З погляду заліза він складається з планшета, який можна встановити на пилу або будь-який інший комерційно доступний теслярський інструмент. Користувачеві необхідно відсканувати об’єкти роботи – кожен відрізок деревини, який він обрав для свого проєкту, для того, аби програмне забезпечення системи «розуміло», з чим має справу. Далі об’єкти треба помаркувати з допомогою маркерних стрічок на липкій основі, щоб в процесі роботи система могла ідентифікувати кожен фрагмент та визначити його орієнтацію у тривимірному просторі. Підготовка до проєкту завершується завантаженням його схематичного плану. Після обробки всієї інформації система згенерує комплекс позначень, як відображатимуться на екрані планшета. Ці позначки з’являться у віртуальній проєкції на блоки деревини у вигляді різнокольорових ліній із описом типу, кута, глибини кожного розрізу (та будь-якою додатковою інформацією, важливою для проєкта).

За словами Андреа, ці позначки мають відхилення у долю міліметра та залишаються в потрібному місці навіть у разі зміни кута погляду камери планшета (та очей користувача). Тесляреві не потрібно робити жодних вимірювань або малювати лінії позначок прямо на деревині. Найбільшим викликом для команди Сеттімі було тренування алгоритмів комп’ютерного зору, скероване на ігнорування інших об’єктів у полі зору – інструментів, фрагментів деревини тощо, не пов’язаних із обраним проєктом. Цей момент був надзвичайно важливим, адже дуже часто в майстернях є багато сторонніх предметів, які не заважають теслярам, але можуть збити з пантелику комп’ютерні алгоритми.

Дослідники сподіваються, що вже дуже скоро їхня система Augmented Carpentry зможе допомагати малим теслярським та будівничим підприємствам змагатися з великими конкурентами, що мають більший бюджет для оптимізації виробництва, водночас забезпечуючи людей роботою. На думку Саттімі, визначення оптимальної комбінації взаємодії майстрів та сучасних технологій дозволить зберегти робочі місця для людей, запровадивши більш ефективний, технологічний та соціально відповідальний підхід до виробничих процесів.