AOL припиняє роботу «dial-up» інтернету

Ера інтернету добігає кінця: компанія AOL оголосила про припинення роботи служби «dial-up» з 30 вересня 2025 року. Сервіс разом із пов’язаним з ним програмним забезпеченням та браузером AOL Shield більше не будуть підтримуватися.

AOL припиняє роботу «dial-up» інтернету
Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Глобальна популяризація інтернету розпочалася завдяки комутованим лініям зв’язку, які використовували для під’єднання до серверів телефонні лінії та спеціальні модеми, що видавали при цьому незабутні звуки, якщо комусь не закортіло скористатися телефоном у той самий момент. Попри свої недоліки, dial-up швидко став популярним. Навіть зі швидкістю 56 кбіт/с, коли завантаження одного зображення можна було вважати справжньою перемогою, він допоміг підживити перший великий технологічний бум 1990-х років, відомий як бульбашка доткомів. Одним з рушіїв прогресу в цій галузі була компанія America Online, яка пізніше стала відомою як AOL. Заснована у 1983 році як сервіс для завантаження ігор, згодом вона перетворилася на інтернет-провайдера, орієнтованого на людей, які тільки починали своє знайомство з ПК та інтернетом, а на той час такими були практично всі.

Smithsonian Institution

AOL прославилася своєю сміливою маркетинговою кампанією, яка передбачала розсилку мільйонів копій компакт-дисків із безкоштовним програмним забезпеченням, щоб допомогти новачкам опанувати інтернет та стати її клієнтами. Пізніше ці диски набули статусу культурного феномена та внутрішнього американського жарту, проте завдяки їм до 1995 року компанія отримала 3 мільйони нових клієнтів, а до 2000 року їхня кількість сягнула 60% усього трафіку США – 20 мільйонів. Тож абсолютно не дивно, що фірмове сповіщення «Вам лист» перетворилося на крилатий вислів, а багато людей щиро вірили, що AOL був єдиним втіленням інтернету як явища.

 
Минули роки, і відтоді світ змінився. Колись оператор «dial-up» зв’язку, настільки потужний, що зміг поглинути конгломерат Time Warner, раптом сам опинився на місці малоперспективного гравця: у 2015 році компанія Verizon викупила AOL за мізерну долю його колишньої вартості. Навіть більш сучасний дочірній бренд компанії Yahoo теж згодом перетворився на «динозавра», який слабо та повільно адаптується до стрімкої зміни умов на ринку та нових вимог користувачів.

James Vincent

Дивовижно, що служба «dial-up» змогла протриматися так довго на тлі бурхливого розвитку інтернет-галузі: він залишався «онлайн» завдяки користувачам у сільській місцевості, як резервний канал для завантаження даних для супутникових систем та інших дуже нішевих завдань. За оцінками експертів, кінець комутованих ліній зв’язку у виконанні AOL, ймовірно, торкнеться лише кількох тисяч людей, більшість з яких користувалися мережею з чистого ентузіазму за допомогою стареньких Compaq Presario. Представники компанії заявили, що відключення сервісу не зачепить інших продуктів та послуг (у тому числі веб-служби електронної пошти), якими клієнти, як і раніше, можуть користуватися в рамках своїх тарифних пакетів.

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь