Коли необхідно замінити ремінь ГРМ

Газорозподільний механізм – це серце двигуна внутрішнього згоряння, який відповідає за подавання паливо-повітряної суміші в циліндри та випускання відпрацьованих газів. Ця система має працювати як годинник, а необхідну точність і синхронне обертання розподільного та колінчастого валів забезпечує механічна передача у вигляді ланцюга або ременя. Ремінь ГРМ є дешевим та безшумним варіантом, проте для уникання головного недоліку такої передачі – ризику обриву – необхідно дотримуватися встановленої періодичності заміни елементу.

У нашій статті пропонуємо розглянути, яку функцію виконує ремінь ГРМ та у яких випадках може знадобитися заміна комплекту грм або його компонентів. Ремені використовують у газорозподільних механізмах клапанного типу, в яких момент і тривалість відкриття клапанів визначають впуск та випуск газів. Клапанами керує розподільний вал (або вали), а ремінь слугує механічним приводом, що передає момент з колінчастого валу на розподільний. Момент відкриття та закриття клапанів повинен бути чітко синхронізованим із розташуванням поршнів у циліндрах. Тому не можна допускати прослизання ременя ГРМ, аби запобігти удару тарілок клапанів у днища поршнів. У ДВЗ ремінь ГРМ також може відповідати за роботу помпи – насоса системи охолодження, отже при його зносі страждатиме й охолодження двигуна.

Коли необхідно замінити ремінь ГРМ
car-doc

Обрив ременя ГРМ призводить до неможливості подальшої експлуатації автомобіля без ремонту. Навіть якщо вдача виявиться на боці власника авто, і клапана не зустрінуться з поршнями, машину доведеться доставляти до сервісу на евакуаторі, адже завести двигун у такому стані буде неможливо. Проте в найгіршому випадку заміною комплекту ГРМ ситуація не обійдеться, і двигун потребуватиме серйозного втручання з ремонтом або заміною голівки блока циліндрів, заміною клапанів та поршнів тощо, що виллється у солідні витрати.

Коли необхідно замінити ремінь ГРМ
carbuzz
Charles Sanville

На жаль, виявити знос ременя ГРМ візуально практично неможливо, оскільки в більшості автомобілів ця частина газорозподільного механізму прихована від чинників зовнішнього впливу захисним кожухом. Проте, якщо є можливість оглянути ремінь, то про його знос свідчитимуть тріщини, подряпини, зниження еластичності тощо. Непрямими ознаками необхідності заміни цього елементу можуть бути:

  • нестійка робота двигуна через порушення фаз газорозподілу – нестабільний холостий хід, зниження потужності, збільшення розходу палива,
  • сторонні звуки з-під капота – цокання, клацання, тріск, скрип тощо,
  • зміна кольору вихлопу,
  • витоки моторної оливи або охолоджувальної рідини з-під кожуха.
Коли необхідно замінити ремінь ГРМ
millersoils

Ці симптоми не є гарантованою ознакою зносу ременя або інших компонентів ГРМ, але їхня поява є приводом для проведення діагностики стану двигуна. Втім, найбільш точним орієнтиром для проведення заміни є пробіг автомобіля, умови та час його експлуатації. Ресурс елемента визначає виробник автомобіля, то ж він може відрізнятися залежно від моделі, типу двигуна і т. ін.

Найчастіше виробники рекомендують виконувати заміну після пробігу від 50 000 до 150 000 кілометрів, проте ця вилка може дещо варіюватися: від 60 000 до 160 000, від 60 000 до 180 000 тощо. Водночас не можна ігнорувати і старіння матеріалів. Армований гумовий ремінь повинен витримувати розтягнення й тертя, а також вплив моторної оливи та інших агресивних до гуми рідин, але навіть у разі тривалого простою або обмеженого використання автомобіля матеріал зношується та стає більш вразливим до розриву. Саме тому бажано заміняти ремінь після певного часового проміжку, навіть якщо пробіг не сягнув рекомендованих значень: зазвичай це 5-7-10 років. Цей показник також зазвичай визначає виробник.

whocanfixmycar

І наостанок, від точних пробігів та часових проміжків можна відходити в менший бік, якщо автомобіль потребує певного технічного обслуговування. Так, оновлення ременя можна поєднати з іншими втручаннями в зоні ГРМ, наприклад, із заміною роликів натяжіння ременя або помпи системи охолодження. Варто пам’ятати, що ремінь ГРМ – це витратний матеріал, що грає надвелику роль у збереженні ефективності роботи двигуна. Саме тому для запобігання серйозним поломкам і витратам заміняти його необхідно своєчасно, дотримуючись рекомендацій виробників.

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь