Volvo представила мультиадаптивний ремінь безпеки

Наприкінці 1950-х інженер з безпеки шведської автомобільної компанії Volvo Нільс Болін, що раніше працював в авіапромисловості, розробив конструкцію триточкового ременя безпеки. Десятиліття потому компанія повернулася із суттєвим оновленням технології, представивши «розумний» адаптивний ремінь безпеки.

Volvo представила мультиадаптивний ремінь безпекиVolvo прагне покращити свою репутацію в галузі безпеки завдяки так званому мультиадаптивному ременю, який у режимі реального часу використовує дані з датчиків автомобіля для кращого захисту користувача. З часів першого патенту на перший у світі триточковий ремінь безпеки для автомобіля у 1959 році загальна технологія цих засобів практично не змінилася. Водночас дуже змінилися самі автомобілі. У них з’явилися численні нові сенсори, камери та потужні бортові комп’ютери, здатні обробляти великий обсяг інформації задля підтримки систем допомоги водієві, запобігання аваріям тощо. Тепер Volvo хоче, щоб ці розумні гаджети попрацювали й для вдосконалення ременів безпеки.

Volvo представила мультиадаптивний ремінь безпекиСучасні ремені безпеки використовують обмежувачі навантаження, щоб регулювати силу, з якою вони діють на тіло людини під час різкого гальмування або зіткнення. У компанії стверджують, що їхній новий ремінь безпеки розширює діапазон профілів обмеження навантаження з трьох до одинадцяти та збільшує спектр доступних налаштувань. Завдяки цьому його можна краще адаптувати до особливостей тіла окремих осіб та конкретних дорожніх ситуацій. Повідомляється, що оновлений засіб пасивної безпеки можна буде налаштовувати з урахуванням зросту, ваги, форми тіла та положення людини на сидінні, послуговуючись даними від низки сенсорів. Так, наприклад, пасажир з більшою масою та розміром тіла отримає підвищений ступінь припустимого навантаження, щоб знизити ризик травми голови у випадку аварії. Водночас для людини з меншою масою тіла система підбере нижчий рівень припустимого навантаження, щоб запобігти пошкодженням грудної клітини під час незначної ДТП.

У Volvo пояснили, що системи безпеки автомобіля зможуть ділитися всією необхідною інформацією про напрямок та швидкість руху, положення тіла пасажира тощо на момент зіткнення, щоб мультиадаптивний ремінь безпеки зміг розрахувати силу, потрібну для безпечного утримання людини в сидінні. Компанія також обіцяє, що завдяки оновленням програмного забезпечення «по повітрю» з часом ремені безпеки будуть удосконалюватися. Варто зазначити, що Volvo відома своїм серйозним ставленням до питань безпеки та практикою відходити від традиційних підходів для запровадження нових технологій, що підкреслюють її відданість безпеці. Наприклад, компанія обмежує максимальну швидкість своїх автомобілів до 180 км/год, що значно нижче за загальноприйняту в інших виробників (Mercedes-Benz, Audi та BMW) межу у 250 км/год. Очікується, що новий ремінь безпеки дебютує у Volvo EX60 – середньорозмірному електричному позашляховику автовиробника, вихід якого заплановано на наступний рік.

Джерело зображень: Volvo

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь