У Christie’s знайшли рідкісну акварель Вільяма Тернера

Нещодавно до онлайн сервісу оцінки експонатів Christie’s звернувся нащадок Геддона Адамса із проханням ідентифікувати стару картину. Клієнт надіслав не дуже чітке фото картини, прихованої за старим зеленуватим склом. Втім, навіть цього експерту Роузі Джарві вистачило, аби розпізнати в картині дещо особливе. Ба більше, пізніше виявилося, що це рідкісна акварель англійського художника Джозефа Меллорда Вільяма Тернера, яку протягом багатьох років приписували іншому автору.

У Christie’s знайшли рідкісну акварель Вільяма Тернера
Christie’s

За словами міс Джарві, що є спеціалістом Christie’s з британського живопису, навіть у розпливчастому фото вона інстинктивно відчула деякі специфічні риси – сильні мазки пензля, ощадливе використання палітри та чітких ліній, що надихнули її на більш детальне вивчення картини. Інтуїція не підвела майстриню, і виявилося, що за старим склом була захована оригінальна акварель Вільяма Тернера. Джозеф Меллорд Вільям Тернер, що народився в 1775 році, є одним з найвідоміших англійських художників, акварелістів та графіків епохи романтизму. Він писав інтер’єри, а також класичні, морські та фантазійні пейзажі з особливою увагою до гри світла та кольорів. На думку експертів, його творчість заклала основи імпресіонізму, що з’явився дещо пізніше, у XIX столітті.

У Christie’s знайшли рідкісну акварель Вільяма Тернера
J.M.W. Turner

«Нова» акварель, ідентифікована експертами Christie’s, має назву «The Approach to Venice or Venice From the Lagoon». Ймовірно, Тернер написав її приблизно в 1840 році. Вона піде з молотка 4 лютого у межах аукціону «Old Master and British Drawings». А доти вона залишається у власності одного з нащадків Геддона Адамса – інженера та знавця мистецтва, що жив у XX столітті та був великим поціновувачем творчості іншого англійського художника XIX століття Джона Раскіна. Адамс дуже поважав мистецтво Раскіна та вважав колекціонування його робіт єдиною розкішшю свого життя.

Wikimedia Commons

Адамс придбав «The Approach to Venice» приблизно в 1930 році, і на той момент акварель була ідентифікована правильно – за Тернером. Хоча митець заповів більшу частину своїх робіт Національній колекції мистецтва Сполученого Королівства, деякі картини, включно із «The Approach to Venice», усе ж лишилися його дилеру – Томасу Гріффіту. Втім, через деякий час після купівлі хтось з експертів випадково приписав цю роботу Раскіну. Ймовірно, це могло бути пов’язано із тим, що сам Раскін був близьким із Вільямом та дуже поважав його творчість. Ба більше, Джон та його батько були регулярними клієнтами Тернера, замовляли в нього картини та мали деякий вплив на інші роботи. Так, Тернер іноді показував Раскіну свої ескізи та питав, чи варто продовжувати над ними працювати. Джон добре розумів творчі процеси Тернера та полюбляв писати про них з погляду мистецтвознавця.

Окрім Роузі Джарві з Christie’s, Пітер Бауер та Ян Уоррелл також підтвердили, що цю акварель написав Вільям Тернер, порівнявши використаний художником папір з папером інших робіт венеціанської серії. Це підтвердження зробило картину значно більш цінною, адже роботи Тернера оцінюються в середньому вдесятеро вище за роботи Раскіна. Так, у 2023 році одну з акварелей англійця продали за більш як мільйон доларів. Водночас акварель «The Approach to Venice» експерти Christie’s оцінили у $300-500 тисяч.

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь