Mercedes-Benz відкрив перший завод із переробки батарей у Німеччині

Нещодавно концерн Mercedes-Benz відкрив свій перший завод із переробки батарей для електромобілів у Німеччині. Новітнє підприємництво використовуватиме «інтегрований механіко-гідрометалургійний» підхід до ресайклінгу акумуляторів, що використовувалися в електромобілях бренду. Очікується, що цей процес дозволить відновити до 96% цінних металів та мінералів, які можна буде використати повторно.

esgtoday

За словами голови правління Mercedes-Benz Group Оли Келленіуса, компанія взяла за мету стати лідером у будівництві якісних автомобілів найбільш екологічним та сталим чином. Як піонер автомобільного інжинірингу, вона започаткувала перший у Європі завод з інтегрованої механіко-гідрометалургійної переробки акумуляторів, встановивши новий стандарт на шляху до підвищення екологічної стійкості сировини в індустрії. Разом із партнерами з галузі науки та промисловості Mercedes-Benz впевнено крокує назустріч розвитку електромобільності автоіндустрії.

Mercedes-Benz відкрив перший завод із переробки батарей у Німеччині
Mercedes-Benz

На заводі, що розташований у Куппенгаймі на південному заході Німеччини, модулі акумуляторів розділяються на вихідні компоненти для виокремлення пластику, міді, алюмінію та заліза. Далі залишок батарей – так звана «чорна маса» проходить через гідрометалургійний процес, завдяки якому з маси виділяють кобальт, нікель та літій. Виробництво працює виключно на відновлюваній електроенергії, згенерованій із допомогою власної сонячної електростанції. На старті діяльності річна пропускна потужність заводу становить 2500 метричних тонн. Хоча це не дуже велика цифра, згодом компанія планує масштабувати процес, використовуючи знання, отримані на початкових етапах роботи підприємства.

Mercedes-Benz відкрив перший завод із переробки батарей у Німеччині
Mercedes-Benz

Виробники автомобілів надзвичайно зацікавлені в замиканні циклу виробництва та переробки акумуляторів для електромобілів. Серед головних аргументів на користь такого кроку – підвищення значення та стійкості регіональних ланцюгів постачання сировини на противагу глобальним, що є дуже вразливими до зривів через різноманітні фактори та події: від корабля, що застряг у каналі, до економічних криз, пандемій та війн. Не менш важливим чинником є пошук етичних джерел ресурсів, як то металів та мінералів, що використовуються для виробництва найбільш розповсюджених типів автомобільних акумуляторів. Варто згадати, що ці батареї виявилися придатними до практично повної переробки. Ба більше, згідно з деякими джерелами, мінерали повторного використання, видобуті зі старих акумуляторів, можуть демонструвати вищу продуктивність, ніж «свіжодобута» сировина.

Aurich Lawson | Getty Images

У Північній Америці одним із найголовніших гравців арени переробки автомобільних акумуляторів є компанія Redwood Materials, заснована колишнім технічним директором Tesla Motors Джей Бі Штробелем. Цей стартап співпрацює з Ford, Volvo, Volkswagen, BMW та General Motors, виконуючи переробку відходів виробництва батарей та їх самих. Не зайвим буде згадати, що насправді експлуатаційний цикл акумуляторів електромобілів триває значно довше, ніж стверджують критики EV-індустрії. За умови дотримання належних умов використання батареї втрачають лічені відсотки ємності після 8-10 років служби. До того ж,перш ніж такий акумулятор деградує до критичної позначки, йому можна дати другий шанс, застосувавши його у ролі елементу статичного зберігання електроенергії.

Поділитися в соцмережах

Залишити відповідь