Для визначення максимально вигідної моделі обслуговування IT-інфраструктури варто оцінити переваги та недоліки кожного варіанта. Раніше власникам бізнесів було зручніше та звичніше покладатися лише на власні ресурси, але останніми роками тенденції ринку роблять IT-аутсорсинг більш привабливим. У нашій статті ми детально розглянемо обидві моделі.
Як стверджують експерти компанії DIGITAL-SYSTEMS, із чиїми пропозиціями ви можете ознайомитися за посиланням: https://digital-systems.com.ua/server-service/, у порівнянні із самостійними спробами формування та обслуговування серверів перехід на IT-аутсорсинг дає кілька відчутних бонусів:
- суттєве зниження витрат на утримування внутрішнього штату спеціалістів. Для більш як 35% компаній саме цей момент є вирішальним. Власний спеціаліст для обслуговування IT-інфраструктури – це не лише номінальна зарплатня: це також податки, премії, інвестиції в створення якісної інфраструктури та регулярне підвищення кваліфікації. IT-аутсорсинг дозволяє сплачувати лише надані послуги, уникаючи проблеми, пов’язані із пошуком та утримуванням співробітника;
- гнучкість та масштабованість системи. Компанії, що спеціалізуються на наданні послуг з IT-аутсорсингу, можуть підлаштовуватися під вимоги та потреби клієнтів, використовуючи наявні ресурси або оперативно розширюючи їх. У такому разі клієнту не треба перейматися через необхідність пошуку постачальників техніки для самостійного збільшення свого серверу або через необхідність позбутися «зайвої» техніки в разі зменшення потреб, наймати або звільняти співробітників. Це дозволяє пришвидшити перехід у новий формат та легше адаптуватися до нових умов;
- доступ до передових технологій та досвідчених експертів. Зазвичай, співробітники IT-аутсорсинг-компаній мають великий досвід роботи з різноманітними типами обладнання, можуть запропонувати найбільш слушні варіанти побудови IT-інфраструктури та володіють передовими інструментами та технологіями для втілення всіх побажань клієнта;
- контроль якості. Під час укладання договору про співпрацю постачальники даної категорії послуг надають певні гарантії якості та надійності сервісу. Отже, клієнт отримує право та можливість відстежувати якість наданих послуг та з допомогою різноманітних інструментів взаємодії, швидко повідомляти про проблеми та отримувати їхнє вирішення. У разі виникнення проблем з обладнанням експерти сервісу можуть швидко виявити та усунути їхні причини, мінімізуючи простій системи.
- зниження ризиків, пов’язаних із взаємодією з персоналом / обладнанням. Внутрішні конфлікти та помилки в підборі співробітників не мають впливати на роботу серверів та провокувати проблеми через неправильне обслуговування системи. IT-аутсорсинг дозволяє зменшити подібні ризики, тому що відповідальність за роботу інфраструктури на себе бере досвідчений спеціаліст, що в разі неприємних ситуацій ризикує своїм авторитетом в обраній сфері.
Так, вибір IT-аутсорсингу дійсно має багато позитивних моментів для великих чи маленьких компаній, що є вирішальними для більшості користувачів. Проте не слід скидати з рахунку потенційні нюанси. Перш за все делегування піклування про важливу частину бізнесу сторонній компанії створює певну залежність від неї. До того ж участь сторонніх людей у роботі компанії дещо підвищує вірогідність витоку чутливої інформації. Не менш значущою перепоною є ймовірні проблеми в комунікації через неповне розуміння постачальником послуги специфіки роботи компанії клієнта. Вирішенням для більшості подібних нюансів є вичерпна попередня перевірка потенційних партнерів та тісна взаємодія між сторонами не тільки на момент укладання договору (із чітким позначенням зобов’язань та меж відповідальності), але й під час подальшої співпраці.
Щоб визначити, який варіант є найбільш актуальним для вашої компанії, необхідно проаналізувати витрати на обидві моделі, а також специфіку вашого бізнесу та його потреб. Так, утримування власного штату IT-спеціалістів та відповідної інфраструктури – це окремі комплекси статей витрат, що залежать від обраного рівня та кількості обладнання, кількості та кваліфікації співробітників, їхніх потреб у навчанні та підвищенні кваліфікації. У випадку IT-аутсорсингу постачальник пропонує порівняно сталий тариф, розмір якого визначає обсяг роботи, рівень її складності та місце розташування обидвох сторін. Необхідно врахувати масштаби діяльності вашої компанії. Зазвичай, найбільшу користь від залучання стороннього обслуговування IT-інфраструктури отримують маленькі та середні підприємства, оскільки їм об’єктивно складніше утримувати власний штат спеціалістів та обладнання. Тим часом великі компанії мають більше ресурсів для створення власного IT-відділу або для реалізації гібридної моделі обслуговування.
Насамкінець, найважливіше для власника бізнесу – забезпечити стабільну, ефективну та безпечну роботу інформаційно-технологічної інфраструктури з оптимальним балансом між витратами та якістю обслуговування, а також сприяти успішному розвитку справи в контексті сучасного ринку. Завдяки розвитку технологій IT-аутсорсинг стає все більш популярною та привабливою опцією, але, обираючи рішення для свого бізнесу, важливо розглянути всі можливі варіанти.