У світі дивних предметів одягу сходить нова зірка. Спершу були Crocs — повністю полімерні топсайдери, що, всупереч своєму непривабливому вигляду, виявилися надзвичайно зручними та популярними. Згодом з’явилися схожі на шкарпетки кросівки Yeezy — продукт скандальної співпраці компанії Adidas та Канье Веста. Тепер стартап Syntilay стверджує, що він першим у світів почав комерційне виробництво взуття, створеного з допомогою ШІ.
Продемонстрований компанією продукт нагадує футуристично-інопланетну версію Crocs. У Syntilay розповіли, що процес створення кожної пари являє собою багатоступеневу співпрацю між штучним інтелектом та людьми. Насамперед клієнтові необхідно відсканувати свої ноги з допомогою спеціального мобільного додатку, аби взуття було кастомізовано до його анатомічних особливостей. Команда бренду розпочинає процес із генерації концепт-артів із використанням Midjourney, аби отримати бажану базову форму та естетику пари. Потім дизайнер Кедар Бенджамін створює скетчі, базуючись на результатах роботи ШІ. Ці скетчі трансформують у 3D-модель через Vizcom AI. Уже на моделі генеративний ШІ додає візерунки та доопрацьовує текстуру для створення кінцевого дизайну взуття. І нарешті, готовий проєкт передають експертам компанії Zellerfeld, що є виробничим партнером Syntilay та відповідає за друк ексклюзивних моделей капців. Компанії не розкривають склад продукції, але дуже схоже, що це TPU — термопластичний поліуретан. Готові продукти доступні в п’яти кольорах: синьому, червоному, чорному, помаранчевому та бежевому.
Цим незвичайним проєктом керує «серійний» підприємець Бен Уайс, інтереси котрого охоплюють численні галузі від підкастів до NFT. Його нова ідея привертає увагу не лише потенційних покупців, але й інших гравців взуттєвого ринку. Так, Бену допомагає Джо Фостер — 89-річний співзасновник компанії Reebok, який допоміг виростити цей бренд у взуттєву імперію вартістю понад 4 мільярди доларів, перш ніж покинути її в 1991 році. Разом вони прагнуть увірватися в глобальну взуттєву індустрію з ексклюзивним та зручним взуттям, створеним ШІ та людьми за індивідуальними параметрами клієнта. Спочатку Уайс та Фостер планують надрукувати декілька тисяч пар, аби отримати впізнаваність бренду Syntilay, а згодом перейти до кардинально іншої маркетингової стратегії, що передбачає створення унікальних дизайнів взуття у форматі контрактного виробництва для інших компаній, індивідуальних брендів тощо.
Ще кілька років тому люди сміялися із чудернацьких кроксів, а дехто й досі не сприймає їх серйозно. Однак складно заперечити успіх компанії, що змогла виростити багатомільярдну індустрію «гумових» топсайдерів та навіть створити неочікувану фешн-субкультуру, що поклоняється зйомним прикрасам Jibbitz. Людям подобається можливість кастомізувати продукт відповідно до власних смаків та потреб, тож вони безумовно оцінять концепцію Syntilay, що дозволить їм втілити письмовий опис взуття їхньої мрії у реальність. Вартість однієї пари футуристичних капців, надрукованих за сприяння ШІ, становитиме $149,99.
Джерело зображень: Syntilay